کد مطلب:41638 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:255

ظرف اعجاز











در لابلای حوادث و مشاهداتی كه از آن حضرت به یادگار مانده است، گاه مطالبی دیده می شود كه فهم آن سطح فكر و توان عقلی و عادی انسانها خارج است، باید توجه داشت كه فهم این امور و توجیه این قضایا، تنها در ظرف اعجاز و قدرت معجزه كه خاص پیامبران برگزیده الهی است، امكان پذیر است.

خداوند بزرگ، انبیای برگزیده خود را به منظور اقامه برهان و اتمام حجت خود به قدرتی مافوق قدرت بشری مجهز ساخته است كه در وقت لزوم، در راه هدایت و ارشاد مردم از آن بهره گیرند.

ظهور معجزات به دست انبیای الهی از ضروریات دین و واضحات اولیه دینی و از اصول قطعی میان مسلمین است. قرآن. این كتاب الهی، پر است از شرح معجزات انبیا از آدم تا نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و نبی مكرم اسلام و شگفتیهایی كه از آنها به ظهور رسیده است، در جایی كه به شهادت كتاب الهی آتش برای ابراهیم علیه السلام گلستان گردد، و مرغان سر بریده و در هم كوبیده شده در دست ابراهیم زنده شوند و به پرواز در آیند، و دریا برای عبور موسی علیه السلام و همراهانش شكافته شود، و عصای او به اژدهایی مهیب مبدل گردد و اموات با دم مسیحایی به حیات بازگردند و بیماران صعب العلاج به دست الهی او شفا یابند؛ ظهور معجزاتی به مانند آنها و بلكه عظیمتر از آنها به دست سید الانبیا و اشرف النبیین صلی الله علیه و آله بسیار سهلتر می نماید!

[صفحه 15]



صفحه 15.